tygrysp *tygrys

Temat: sprzedam działkę pod Krakowem
w najbliższym czasie planowana jest budowa domów jednorodzinnych, co wiąże się z szybszym rozpoczęciem budowy oraz obniżeniem ew. kosztów doprowadzenia dojazdu i mediów. Wszyscy sąsiedzi działają wspólnie na rzecz uzbrojenia i budowy drogi. Jest to grupa młodych, wykształconych, prężnie działających ludzi chcących budować tam swoje domy (pierwsze planowane rozpoczęcie budowy lipiec 2007). Cena działki zawiera udział w wytyczonej drodze dojazdowej. Miejsce jest ... środek żadna autostrada czy linia wysokiego napięcia. Dojazd do działki z dwóch stron od str. Brzezia i od Tomaszowic, co pozwala uniknąć korków. Blisko sklep i szkoła. cena 23500 za ar...
Źródło: topranking.pl/1126/sprzedam,dzialke,pod,krakowem.php



Temat: linia wysokiewgo napiecia i cena działki
Ramol napisał(a): | Przez środek działki mojego brata jest 110 000 V i nie ma mowy o | jakiejkolwiek budowie w strefie (bodajże) do 50 m od linii. :( Mało prawdopodobne - u mnie leci przez działkę 110tka i strafa ochronna wynosi po 20m od osi lini z każdej strony. Możliwe :) Nie wiem, czy to jest 110 kV i po 20 m czy też może 220 kV i szerzej. ;) Strafa w takim rozmiarze jest przyjmowana "z rozdzielnika" - sąsiad, który przez te 20m nie mógł na swojej działce zmieścić domu jaki sobie wymyslił, wywalczyl w urzędzie zmniejszenie strefy ochronnej do 14m od skrajnej linii (ponoć mówią o tym jakieś normy)- co akurat mu to wystarczyło... A to już uważam za nieroztropne. Mieszkanie przy linii o takim napięciu zbyt zdrowym prawdopodobnie nie jest, nawet, gdyby miał być to ogródek. Reasumując  - ziemia pod linią wysokiego napięcia (tak pow. 100 kV) dla celów budownictwa mieszkaniowego...
Źródło: topranking.pl/1558/linia,wysokiewgo,napiecia,i,cena,dzialki.php


Temat: słup wysokiego napięcia
Ecol <e@ibud.vr9.comwrote: Hej! Mam pewien problem, bo rozpocząłem budowę mieszkania ze spółdzielnią mieszkaniową w budynku, który okazuje się być w stosunkowo niedużej (ok. 30m) odległości od słupa wysokiego napięcia (WN=110kV). [...] Jak z aspektem zdrowotnym? Jak bedziesz tynkowal dom to zaloz pod tynk jaka cienka metalowa siatke i podlacz ja do uziemienia. To bedzie taki niby ekran. Ale tak naprawde, to jeszcze nikt nie udowodnil zwiazku jakichs chorob z liniami energetycznymi.
Źródło: topranking.pl/1558/slup,wysokiego,napiecia.php


Temat: linia s. napiecia
"ania" <ani@eranet.pl_#@!%wrote in message | Przebiega ona dosc blisko (7m) od granicy przyszlego domu. u mnie sasiedzi buduja domy (takie minibloczki na dzialce m4) pod slupami wysokiego napiecia - tymi takimi 110 kV:-) przeslij ode mnie wyrazy szczerego wspolczucia kto im dal zezwolenie na budowe? jesli dobrze pamietam odleglosc od linii powinna byc nie mniejsza niz 25m liczac w poziomie zyga
Źródło: topranking.pl/1558/linia,s,napiecia.php


Temat: linie energetyczne
Strefy ochronne oraz rozne szerokosci pasow terenu pod tymi liniami sa zwiazane nie tylko z konserwacja ale takze oddzialywaniem pola elektrycznego na organizmy zywe. Tak wiec strefa ochronna jest okreslona obszarem wokol zrodla szkodliwego oddzialywania na srodowisko/organizmy zywe. He he pas terenu o szerokosci 74 m dla lini 400 kV celem konserwacji, albo 130 m dla 750 kV - niezla musi byc ... porażeniowego (napiecie krokowe) w przypadku zerwania linii. Przykladowo panie inz. w strefie I stopnia przy natezeniu pola elektrycznego (wartosc skuteczna) wiekszym niz 10 kV/m i o czestotliwosci 50 Hz zabronione jest przebywanie ludzi z wyjatkiem personelu przez 5h/d. Na terenie strey ochronej jest wiec zabroniona budowa domow mieszkalnych, wypoczynkowych, budynkow uz publicznej i innych zwiazanych ze stalym pobytem ludzi. OK, tyle tylko, że mówieniem nieprawdy jest twierdzenie, że dla linii 400kV (słupy 20m wysokie) , natężenie pola może osiągać warto ci tego rzędu. To jest problem dla obsługi linii a nie mieszkańców. Gdyby wybudować dom pokryty blachą i z założonym uziemieniem dachu (ekwipotencjalizacja), nawet gdyby dach przebiegał o 3 m od przewodu, wewnątrz domu nie występowałoby pole elektryczne.
Źródło: topranking.pl/1559/linie,energetyczne.php


Temat: linie energetyczne
    Z tego co mi wiadomo, strefy te wynikają z zagrożenia porażeniowego (napiecie krokowe) w przypadku zerwania linii. To ktos cie zle poinformowal. Z wielkosci natezenia pola elektrycznego. OK, tyle tylko, że mówieniem nieprawdy jest twierdzenie, że dla linii 400kV (słupy 20m wysokie) , natężenie pola może osiągać warto ci tego rzędu. To jest problem dla obsługi linii a nie mieszkańców. Gdyby wybudować dom pokryty blachą i z założonym uziemieniem dachu (ekwipotencjalizacja), nawet gdyby dach przebiegał o 3 m od przewodu, wewnątrz domu nie występowałoby pole elektryczne. Nieprawdy ? A wyobraz sobie ze pod liniami 400 kV i 750 kV moga wystepowac strefy ochronne zarowno pierwszego jak i drugiego stopnia. Tylko pomysl w jakich odleglosciach i gdzie. itp. Slyszales moze o tym ze ... na tyle glupi zeby mieszkac pod linia przesylowa a po drugie kto by dal takiemu osobnikowi zezwolenia na budowe domu i przebywanie tam. Nie bede cie przekonywal do swoich racji bo...
Źródło: topranking.pl/1559/linie,energetyczne.php


Temat: Czy bezpiecznie przy linii?
medea napisała: Zastanawiam się nad zakupem domu na osiedlu domków, w poblizu którego znajduje się linia energetyczna. Nie wiem dokładnie, co to za linia, ale widać: słup z krat stalowych, najniżej są 4 przewody, wyżej 2. Najwyżej zawieszone są 2 cienkie - podejrzewam, że są to 2 linie po 110KV. Ewentualny mój dom znajdowałby się w odległości około 100m od tej linii. Myślę sobie, że skoro wydano pozwolenie na budowę osiedla w pobliżu tej linii, to nie powinna ona stanowic żadnego zagrożenia dla zdrowia, ale różnie z tym bywa. Pocieszam się, że na tym osiedlu są domy usytuowane jeszcze bliżej linii niż ten mój, i w dodatku są już kupione ;-). Nie jestem oczywiście specem, ale z tego co ostatnimi laty słyszałem i czytałem, ... na ziemię (wtedy trzeba stawiać małe kroczki ;-) ). Widziałem osiedle w środku Krakowa, gdzie linia wys. napięcia wisi ok. 30 m od bloku 8 piętrowego, mniej więcej tak wysokiego, jak...
Źródło: topranking.pl/1559/czy,bezpiecznie,przy,linii.php


Temat: Dom w pobliżu elektrowni
Witam Zastanawiam się nad kupnem / budową domu w miejscowości w pobliżu elektrowni węglowej. Jak wytwarzane przez nią pole elektromagnetyczne wpływa na człowieka ? Dom stałby w odległości co najmniej 3 km od elektrowni i wszelkich rozdzielni i linii wysokiego napięcia. Szał wszystkich ogarnia z tym polem elektromagnetycznym. Jeśli siedzisz przed monitorem  to emisja promieniowania elektrycznego i magnetycznego jest dużo większa niż od lini wysokiego napięcia, generatorów czy transformatorów oddalonych o 3 km. Wartość natężenia pola elektromagnetycznego maleje wraz z kwadratem odległości od źródła (w żaden sposób nie ekranowanego), a zatem dla ciebie przewód od odkurzacza znajdujący się w odległości 1 m, w którym płynie prąd o natężeniu 5 A jest znacznie bardziej szkodliwy niż linia energetyczna 400 kV, w której może płynąć prąd o natężeniu 2000A, a która znajduje się w odległości 1 km. W okolicy jest sporo domów i nie słychać aby ludzie specjalnie chorowali na jakieś dziwne choroby. Jakie jest wasze zdanie...
Źródło: topranking.pl/1559/dom,w,poblizu,elektrowni.php


Temat: obwodnica srodmiejska
Tak z grubsza to między Marino a torem kolarskim a później tak jak linia wysokiego napięcia dokładniejszy plan wisi w budynku straży miejskiej na Kamieńskiego 157 bodajrze (z boku domu spokojnej ... ustalony (czyli pod budowe obwodnicy). Ostatnio zaczelo sie w tych okolicach troche "budowac" - taka lokalizacja bedzie bardzo korzystna dla tych firm po wybudowaniu obwodnicy (dla A&C czyli Marino - rowniez)....
Źródło: topranking.pl/1803/12,obwodnica,srodmiejska.php


Temat: linie energetyczne - szkoda czy nie
Kupuje dom. Jeden z upatrzonych znajduje sie na dzialce, wzdluz ktorej biegna linie sredniego napiecia. Usytuowanie domu od tej linii jest najdalsze z mozliwych wg. wszelkich norm budowlanych dla tej działki. Poczatkowo wiesc niosla, ze sa to linie wysokiego napiecia, ale ostatecznie stanelo na napieciu srednim. Od tygodnia szukam roznych wiesci na temat sasiedztwa czlowieka z tego typu liniami i opinii jest kilka: 1) sa szodliwe i lepiej trzymac sie od nich z daleka (wiedza i zycie) 2) sa zupelnie nieszkodliwe (pracownik zakladu elektroenergetyki Politechniki Wroclawskiej) 3) szkodliwosc takiej linii jest porownywana do promieniowania telefonu komorkowego czy kuchenki mikrofalowej (kierownik budowy) Zastanawiam sie czy pakowac sie w ten interes, czy tez szukac czegos innego. A Wy co o tym sadzicie? Z punktu widzenia fizyki: to co do Ciebie dociera z tych linii musi być przez te linie wypromieniowane, a więc stracone dla elektrowni. Inżynierowie bardzo się starają żeby te straty były jak najmniejsze. Z punktu widzenia biologii: nie jest znany mechanizm który mógłby powodować jakąkolwiek szkodliwość takich linii dla ludzi. Przyroda wokół linii rozwija się tak jak wszędzie indziej. Z punktu widzenia ekonomii: Jak długo są tam linie, nie stanie tam hipermarket ani nowe osiedle. Masz więc bonusową łąkę przed oknem - a to cenna rzecz.
Źródło: topranking.pl/1827/linie,energetyczne,szkoda,czy,nie.php


Temat: jak daleko dom od linii wys. napięcia?
jak daleko dom od linii wys. napięcia? Czy ktoś wie, czy obowiązujące prawo budowlane precyzuje jak daleko można wybudować dom od linii wysokiego napięcia? Czy jeżeli działka miała status budowlanej, ale wygasły plany zagosp. przestrzennego, nowych nie ma, a budowa nie została rozpoczęta, to mogą mi teraz zabronić wybudować się na działce z powodu bliskiego sąsiedztwa linii wysokiego napięcia, bo np. przepisy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,217,22912832,22912832,jak_daleko_dom_od_linii_wys_napiecia_.html


Temat: 22 listopada pierwsza aukcja mieszkań w Warszawie
To co napisałeś idealnie pasuje do ciebie. Spora część nowych bloków ma niepowtarzalne widoki na linie wysokiego napięcia, drogi szybkiego ruchu lub linie kolejowe, ewentualnie budynki są tak blisko siebie że ... tyś za metr za takie gó... bo inaczej nie da się tego nazwać to wolę wynajmować do końca życia, choć raczej prędzej przekonam moja drugą połowę do budowy domu pod miastem....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30,102436961,102436961,22_listopada_pierwsza_aukcja_mieszkan_w_Warszawie.html


Temat: Działki w Chęcinach pod Zelejową-l wys. napięcia
Nie polecam budowy domu pod liną WN. Dlaczego? Szanowni Państwo dobrze że rośnie świadomość ludzi na temat wpływu pola magnetycznego na organizm ludzi. Traktuję poprzednie wypowiedzi jako żarty z komórką i ... i mieszkających w odległości 200 do 600 m wynosiło 1.23. Pojawiła się znaczna (P<001) tendencja odwrotności ryzyka w stosunku do odległości ( im mniejszy dystans od przewodów wysokiego napięcia tym większe ryzyko zachorowalności). Badania nie wykazały związku odległości od przewodów wysokiego napięcia od budynków mieszkalnych z zachorowalnością na inne nowotwory..." Linie WN mogą szkodliwie oddziaływać na odległość ok 500 m. Wybór zawsze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,60,69128799,69128799,Dzialki_w_Checinach_pod_Zelejowa_l_wys_napiecia.html


Temat: Budowa obwodnicy Lublina
Z tego co mi wiadomo, to określenie "wzdłuż linii wysokiego napiecia", którego z takim upodobaniem używa prasa, niewiele znaczy - zwłaszcza, że pas przyszłej obwodnicy jest o wiele szerszy niż wysokość linii, a do wyburzenia mają zostać przeznaczone domy obok linii, a nie pod nią (bo przecież sama droga też nie będzie "pod" linią, tylko "wzdłuż niej", a na dodatek w pewnym od niej oddaleniu. Tak więc nie chodzi tu bynajmniej o domy "pod" linią, jeśli w ogóle takie istnieją. A tak w ogóle, to proponuję wycieczkę do Konopnicy i spojerznie z wiaduktu na teren przyszłej obwodnicy i przemyślenie, czy budowa drogi w takim miejscu ma naprawdę sens. Mozna też spytać energetyków, dlaczego prowadzili linie nad zabudowaniami - bo i to się zdarza, albo tuż przy zabudowaniach, z zakrętami, zamiast prosto w oddaleniu od zabudowan, chociaż jest taka możliwość, jak jest np. u mnie przy domu (dla jasnosci dodam, ze z tej linii nie są...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,23038733,23038733,Budowa_obwodnicy_Lublina.html


Temat: poszukuje działki budowlanej w Chylicach
mozna się budować w promieniu 15 m, przez co zmienijsza się obszar potencjalnej budowy, to wtedy można mówić o większej kwocie, ale tak czy siak te 250 zł to jest juz...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,234,62038464,62038464,poszukuje_dzialki_budowlanej_w_Chylicach.html


Temat: Kupię działkę budowlaną lub dom w Sulejówku
Kupię działkę budowlaną lub dom w Sulejówku Witam, Kupię działkę budowlaną, rozpoczętą budowę domu jednorodzinnego lub dom w Sulejówku. Dodatkowe oczekiwania: - odległość od stacji PKP/SKM - do 15 minut, - bez linii wysokiego napięcia, - bezpośrednio od właściciela (agencjom dziękuję). Pozdrawiam, Grzegorz
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,447,66555095,66555095,Kupie_dzialke_budowlana_lub_dom_w_Sulejowku.html


Temat: Słupy wysokiego napięcia obok domu
powstaje wokół linii wysokiego napięcia i nie jest ono obojętne dla zdrowia 3m to za mało abyś była poza jego zasięgiem, przepisy mówią o 6m kiedyś chciałąm kupić działke pod budowę domu i tez linia była blisko popytałam w rejonie energ. i dowiedziałam się, że i tak nie dostanę zezwolenia na budowę, bo linia jest za blisko tak jak przedmówczynie nie kupiłabym...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,584,71745957,71745957,Slupy_wysokiego_napiecia_obok_domu.html


Temat: nowy dom i druty obok
Jasne ze szkodzi i to bardzo. Facet jest cwany pewnie zalatwil sobie pozwolenie na budowe, ale budowal wlasnie na sprzedaz. Sam pewnie nie zamierzal tam mieszkac. Lepiej poszukajcie czegos lepszego, bo oczywiscie nic nie musi sie wydarzyc, ale niech sie cos stanie, to bedziesz miala do siebie pretensje do konca zycia. Ja mieszkam w domku i nigdy bym go nie kupila gdyby stal blisko linii wysokiego napiecia. Pozdrawiam Moja njukochansza Sandrusia forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=35569446 Sandrusia ma tiny.pl/mh6v
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,567,37901890,37901890,nowy_dom_i_druty_obok.html


Temat: Kupno dzialki, czyli co zamierza sasiad
odleglosc od potencjalnego domu (mojego) to ok 20m c) linia 110kV niewysoka, nawet jak sie przewroci (tfu, tfu) to kolo chalupy upadnie d) z okien potencjalnego domu mialbym widok na linie, jesli - bede w pomieszczeniu gospodarczym - bede w przedsionku - bede w kuchni e) linia jest od polnocy wiec mi slonca nie zaslania f) linia brzeczy przy slupach a oba sa kawalek od  "mojej" dzialki" Widok linii to nic. Jednak brzeczenie to juz jest klopot: mocno nasila sie w deszczowe dni. Wiem, ze na grupie sa spece od energetyki wiec moze dadza nam jakis poglad czy takie usytuowanie domu nie jest szkodliwe ze wzgledu na pole elektro magnetyczne. Ja juz swoich wykladow z elektrotechniki nie pamietam kompletnie. Ja cytuje z jakiegos starego ... Polskim 3/85 poz. 24 znajdziesz wytyczne dotyczace projektowania i eksploatacji urz. elektroenergetcznych w zakresie ochrony przed promieniowaniem. Czytamy tam m.in. napiecie lini: -------  minimalna odleglosc przewodu od krawedzi budynku (w uproszczeniu)...
Źródło: topranking.pl/1559/kupno,dzialki,czyli,co,zamierza,sasiad.php


Temat: nie do wiary TVN - tajna bron Niemcow - latajace spodki
przebiegała linia wysokiego napięcia, którą w latach 50 zdemontowano), zapewne wyjaśniłby wiele. Podobno podziemne wybuchy słychać było jeszcze przez wiele miesięcy po zakończeniu wojny. Nasi wysadzali wejscia do sztolni, podobno powodem byly ukrywajace sie w srodku oddzialy "Wehrwolf". Mi osobiście najbliższa jest teoria budowy niemieckich fabryk przemysłu atomowego   w końcu do miejsca gdzie Rosjanie zdobyli materiał na pierwszą bombę A nie...
Źródło: topranking.pl/1581/nie,do,wiary,tvn,tajna,bron,niemcow,latajace.php


Temat: linia wysokiego napiecia
witam wszystkich! mam pewien problem i potrzebuje porady,mianowicie...... dostalem w spadku dom i dzialke ,jako ze domek jest bardzo maly,chcialem go rozbudowac...i tu jest problem.Wzdluz granicy dzialki biegnie linia wysokiego napiecia.Zgodnie z prawem budowlanym nie mozna sie budowac w odleglosci mniejszej niz 15 m.od liniW/N.Mimo ,ze wiedzialem o tym poszedlem do starostwa,aby sie zapytac czy dostane pozwolenie na budowe.Niestety ,zgodnie z moimi przewidywaniami,pan urzednik powiedzial,ze niestety nie da takowej ,z powodu wlasnie tej lini,no chyba ,ze sie dogadam z Zakladem Energetycznym i jezeli oni sie zgodza ,to starostwo nie bedzie robic problemow.Z tego co wiem ,to ZE nie zgodzi sie.Ktos mi poradzil aby najpierw sprobowac ugodowo ,jesli to nie pomoze to isc "na ostro" A teraz najwazniejsze:   Zaklad Energetyczny postawil linie niezgodnie z ... pod pas zieleni,strefa ochronna lini wysokiego napiecia 110kV"  a  nastepnie w 1997roku,gdy budowalem garaz:"teren przeznaczony pod uslugi rzemieslnicze,z dopuszczeniem zabudowy mieszkaniowej"          qrde ,juz glupi jestem,wiem ,ze plan zagospodarowania przestrzennego moze sie zmieniac,ale raz linia przeszkadza ,a innym razem NIE!!? pisze na Grupe ,bo juz nie wiem co robic,podejrzewam ze jesli pojde do ZE i na spokojnie przedstawie sprawe...
Źródło: topranking.pl/1856/linia,wysokiego,napiecia.php


Temat: MSM NOWY DOM 82
MSM NOWY DOM 82 Dzień dobry Państwu! Zgodnie z zapowiedzią odpowiadam na pytania z ostatniego tygodnia. 1.W dniu 12.09.02 Spółdzielnia zakupiła działkę o powierzchni ponad 900 m2,sąsiadującą bezpośrednio z budową osiedla Milenium.Przygotowana jest koncepcja budowy budynku wielorodzinnego,9-cio kondygnacyjnego,najprawdopodobniej jako budownictwo lokatorskie z udziałem środków Krajowego Funduszu Mieszkaniowego. 2.Ze względu na znaczne oddalenie od sieci magistralnych ,zdecydowano ,że budynki osiedla Milenium będą zaopatrywane ... 6.Docelowo parkowanie w osiedlu Milenium będzie możliwe wyłącznie w halach garażowych i na wyznaczonych miejscach postojowych w poziomie terenu,które będą zlokalizowane od strony linii wysokiego napięcia.Na drogach dojazdowych i chodnikach ,obowiązywał...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,3116925,3116925,MSM_NOWY_DOM_82.html


Temat: EDBUD w Warszawie
Jeszcze maly aneks! zobacz w umowie czy figuruje tam: TERMIN ODBIORU DOMU, czy tez eufemizm typu: "termin udostepnienia domu do robot wykonczeniowych" i czy jestescie zmuszeni do tego dziwnego odbioru przystapic, czy mozecie poczekac, az osiedle i domy beda urzedowo przekazane do zasiedlenia; bo to drugie określenie jest "lubionym" wybiegiem deweloperow. Oznacza on, ze twoj dom i cale osiedle (w waszym przypadku) nie ma jeszcze zezwolenia na zasiedlenie, ale deweloper juz chce sie z wami "podzielic" czescia (juz raz oplaconych w cenie domu)kosztow budowy tzn. bedziecie placili tak zwane oplaty ekspolatacyjne, a wiec ... budowy!!! Prawo Budowlane wyraznie okresla kiedy budowa jest zakonczona i od kiedy koszty ponoszone przez dewelopera nie moga juz byc wliczane do ogolnego kosztu budowy. Zadajac oplat za uzytkowanie obiektu bedacego w budowie, przekracza sie prawo! Powodzenia! jesli masz jeszce jakies pytania, to podaj jakis kontakt do ciebie, bo nie chcialbym zanudzac innych tymi sprawami! PS. Projekt o ktorym ci pisalem musi zawierac taki opis wyposazenia domu i czesci wspolnej, zebys wiedziala co - w sposob nieuzgodniony z toba - deweloper zmienil, jako ze zawsze stara sie on umiescic w umowie klauzule, ktora ... za twoje pieniadze i kwota, ktora uzgodniliscie jest oparta o zatwierdzony calej nieruchomosci projekt Chyba, ze kupujesz dom gotowy i mozesz juz wszystko obejrzec, ocenic, czyli widzisz co kupujesz i za ile. Cos mi sie jeszcze przypomnialo: jesli obawiasz sie energetycznych linii wysokiego napiecia, to sprawdz gdzie ma lezec twoj dom!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,31844862,31844862,EDBUD_w_Warszawie.html